Please report all spam threads, posts and suspicious members. We receive spam notifications and will take immediate action!
Results 1 to 10 of 10

Thread: I know we've had this thread before...




  1. #1

    Default

    As the title says, i know but I'm finally gonna install one...has anybody got any suggestions for alright firewalls (i know what my sig says:))...tah...btw, didnt' we create this thread on these new forums??
    At the request of wiggo ;)

  2. #2
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    New England Highlands, Australia
    Posts
    21,907

    Default

    I use Zone Alarm as it's good, easy to use and best of all it's free for the basic version. ;)

  3. #3
    Join Date
    Nov 2001
    Posts
    2,464

    Default

    Norton Personal Firewall 2002
    compltetly *cough* legal *cough* ;)

  4. #4
    Join Date
    Nov 2001
    Posts
    2,329

    Default

    SmoothWall works for me ;)
    What came first - Insanity or Society?

  5. #5
    Join Date
    Nov 2001
    Posts
    3,280

    Default

    ^^ lol@andy

    sygate personal firewall
    TT Original

  6. #6

    Default

    hrm, damn...every1's using something different, hehe, if ya were using the same progs it has to be good...hrm, i tried out Tiny's Personal Firewall but it had some issues with another program of mine installed so i had to uninstall it:( it looked alright tho...I'm thinking ZoneAlarm maybe....& i don't wanna use Norton Personal Firewall 2002 Andy, coz u can't get ur FTP workin thru it:p
    At the request of wiggo ;)

  7. #7
    Join Date
    Nov 2001
    Posts
    2,464

    Default

    Quote Originally Posted by Grim Reaper
    hrm, damn...every1's using something different, hehe, if ya were using the same progs it has to be good...hrm, i tried out Tiny's Personal Firewall but it had some issues with another program of mine installed so i had to uninstall it:( it looked alright tho...I'm thinking ZoneAlarm maybe....& i don't wanna use Norton Personal Firewall 2002 Andy, coz u can't get ur FTP workin thru it:p
    you are just mean and cruel :p

  8. #8
    Join Date
    Nov 2001
    Posts
    735

    Default

    Norton firewall is too easily hackable

    I use none or Sygate....Ive had nothing but connection probs with ZA, and tiny just didnt live up to its name.
    'Most powerful (secure) Firewall'
    Yeah, right. Where are the options to configure the damm thing?

    A hardware firewall is usually best. Youll find the best packages are for Linux

  9. #9

    Default

    I installed ZoneAlarm, did netstat -a before and after it was running...it didn't even close any ports...wtf! Ill try Sygate now...
    At the request of wiggo ;)

  10. #10
    Join Date
    Nov 2001
    Location
    New England Highlands, Australia
    Posts
    21,907

    Default

    It doesn't close the ports but put's them into stealth mode so they can't be seen and blocks any access bein' directed to those ports unless ya otherwise say so. ;)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •